lørdag, maj 2

Jeg kan ikke glemme Canada

"Canada. Verdens næststørste land. Tusindvis af kilometer. Fra kyst til kyst. Et hav af oplevelser siden den første rejse til Canada i august 1985. Femten rejser er det foreløbigt blevet til, og jeg er langtfra færdig med landet. Mens jeg skriver denne bog, sidder jeg og tænker tilbage på sammenlagt to års rejser og ophold i Canada.

Det første besøg var som en bacille. Nu kan jeg ikke få Canada ud af kroppen. En besættelse har det med at komme uden varsel og som produktet af flere sammenfald og tilfældigheder. I dag er jeg besat af Canada..."

Ovenstående var indledningen til bogen "Canadisk Potlatch - Oplevelser og historier fra kyst til kyst i Canada" som jeg udgav i 2006. Det er blevet til flere rejser til landet ovenpå USA og jeg har stadig ikke fået Canada ud af kroppen. Tværtimod. Jo mere jeg graver i Canadas historie, bemærker landskaberne, oplever kulturen og møder menneskerne, jo sværere har jeg ved at slippe landet igen.
Min familie har været så privilegeret at have haft muligheden for at holde ferie i motorhome de seneste fire år. I 2005 var vi i Canada og USA, i 2006 var vi i Canada, i 2007 tog vi Down Under til Australien, men stadig var det ferie i motorhome og i 2008 var vi tilbage i USA, men også i motorhome.

Læs mere om Australien på bloggen: http://www.australienrejsen.dk/ og om USArejsen på bloggen http://www.usarejsen.dk/

Hvor skal ferien i 2009 gå hen og hvordan skal vi komme rundt?

Svaret giver hurtigt sig selv. Vi er ikke i tvivl. Vi er alle fire i familien vilde med ferie i motorhome og vi elsker alle fire Canada. Vi skal igen igen på ferie i motorhome i Canada. Ja i det vestlige Canada.

Ingen kommentarer: